Warning: A non-numeric value encountered in /home/dualfuel/domains/fuelfusion.pl/public_html/wp-content/plugins/fusion-builder/shortcodes/fusion-fontawesome.php on line 144
Warning: A non-numeric value encountered in /home/dualfuel/domains/fuelfusion.pl/public_html/wp-content/plugins/fusion-builder/shortcodes/fusion-fontawesome.php on line 145
Warning: A non-numeric value encountered in /home/dualfuel/domains/fuelfusion.pl/public_html/wp-content/plugins/fusion-builder/shortcodes/fusion-fontawesome.php on line 225
Warning: md5() expects parameter 1 to be string, array given in /home/dualfuel/domains/fuelfusion.pl/public_html/wp-content/plugins/fusion-builder/shortcodes/fusion-image.php on line 648
Warning: strlen() expects parameter 1 to be string, array given in /home/dualfuel/domains/fuelfusion.pl/public_html/wp-content/plugins/fusion-builder/inc/class-fusion-builder.php on line 1942
FUEL FUSION to nasz najnowszy system wtrysku LPG/CNG/LNG do silników wysokoprężnych.
Opracowany całkowicie od podstaw aby zapewnić naszym klientom precyzję działania i stabilność pracy instalacji gazowej.
Asysten
Zaawansowany system wtrysku gazu DIESEL + LPG/CNG/LNG
STRUKTURA SYSTEMU
Zewnętrzne wejścia analogowe:
- zasilanie 12V
- stacyjka – ON/OFF
- RPM
- temperatura reduktora
- temperatura gazu
- czujnik temperatury spalin (EGT)
- wtryskiwacz diesla
- ciśnienie gazu (MAP)
- ciśnienie w kolektorze (MAP)
- poziom gazu
Zewnętrzne wejścia cyfrowe:
- USB
- GPS
- SAE J1939 (CAN)
- SAE J1708 (RS485)
- Przełącznik (RS485)
- Czujnik poziomu paliwa (RS485)
Wejścia wewnętrzne:
- RTC
- Ustawienia
- FLASH (microSD)
Wyjścia:
- Wtryskiwacze gazowe x 2
- Elektrozawór
- diody LED przełącznika
- brzęczyk przełącznika
- 5V
ZAPIS PARAMETRÓW PRACY (LOG)
SYSTEM:
- Czas
- Tryb
- Pozycja stacyjki
- Temperatura reduktora
- Poziom paliwa 1
- Poziom paliwa 2
- Poziom LPG/CNG/LNG
- Temperatura spalin
- Napięcie zasilania
- Zużycie gazu TOTAL
- Ilość cykli wtryskiwaczy gazowych TOTAL
- Czas pracy na Dieslu TOTAL
- Czas pracy na gazie TOTAL
- Ilość błędów
CAN:
- Całkowita ilość kilometrów pokonanych przez pojazd podczas całej jego eksploatacji
- Całkowita ilość diesla zużytego przez pojazd podczas całej jego eksploatacji
- Dawki paliwa
- Prędkość obrotowa silnika
- Poziom paliwa
- Prędkość
- Temperatura silnika
GPS:
- Jakość sygnału
- Szerokość geograficzna
- Długość geograficzna
- Dystans
- Prędkość
BŁĘDY:
- Wysoka temperatura reduktora
- Niska temperatura reduktora
- Wysokie ciśnienie gazu
- Niskie ciśnienie gazu
- Wysokie ciśnienie kolektora
- Niskie ciśnienie różnicowe
- Niewłaściwe napięcie zasilania
- Przekroczenie terminu obsługi serwisowej
- Niskie napięcie obwodu wtryskiwaczy
- Wysoka temperatura spalin
POWYŻSZE PARAMETRY SĄ JEDYNIE PRZYKŁADAMI ZAPISYWANYCH PRZEZ SYSTEM INFORMACJI. NA ŻYCZENIE KLIENTA LISTA PARAMETRÓW MOŻE BYĆ MODYFIKOWANA
Diesel + LPG/CNG
Fuel Fusion to alternatywny, dwu-paliwowy system zasilania dla silników wysokoprężnych wykorzystujący LPG lub CNG. System Fuel Fusion ogranicza wtryskiwanie oleju napędowego i w jego miejsce podaje precyzyjną dawkę gazu.
Olej napędowy jest wtryskiwany tradycyjnie do komór spalania silnika, natomiast dawka gazu wprowadzana jest do układu dolotowego za lub przed sprężarką turbo za pomocą dwóch wtryskiwaczy gazowych.
Dodatek gazu pozwala na niemalże całkowite spalanie oleju napędowego, co w zwykłym silniku diesla jest praktycznie niemożliwe. Silniki wysokoprężne spalają większość wtryskiwanego oleju napędowego, zawsze pozostaje jednak część, która zamieniona zostaje na spaliny. W skład tych spalin wchodzą między innymi tlenek węgla, węglowodory i rakotwórcze cząstki stałe.
Wydajniejsze spalanie oleju napędowego wpływa też korzystnie na moc silnika i jego moment obrotowy, a jednocześnie nie wpływa negatywnie na jego żywotność. Jazda na dwu-paliwowym zasilaniu to rozwiązanie przynoszące korzyści finansowe i ekologiczne, a równocześnie nie zagrażające bezpiecznej i bezawaryjnej eksploatacji pojazdu.
Minimalna proporcja mieszanki Diesel+LPG
Minimalna proporcja mieszanki Diesel+CNG
Zasada działania
LPG i CNG w silniku wysokoprężnym jest paliwem dodatkowym. W przeciwieństwie do instalacji gazowych w silnikach benzynowych nie następuje tutaj całkowita wymiana paliwa na gaz. Gaz dodany do mieszanki paliwa staje się katalizatorem jej spalania i przyczynia się do efektywniejszego wykorzystania oleju napędowego.
Gaz dostarczany ze zbiornika poprzez reduktor, w którym następuje przemiana gazu z fazy ciekłej w fazę lotną, wprowadzany jest do układu dolotowego silnika za lub przed turbosprężarką. Dawkowanie gazu kontrolowane jest wtryskiwaczami sterowanymi przez elektroniczną centralę FUEL FUSION stanowiącą serce systemu, która dostosowuje pracę całej instalacji na podstawie informacji uzyskanych z magistrali CAN pojazdu. Informacje z pojazdu i centrali sterowania wtryskiem gazu zapisywane są na bieżąco w pamięci wewnętrznej Fuel Fusion, z której możemy je pobrać poprzez złącze USB w celu wygenerowania raportu spalania gazu i oleju napędowego, zawierającego również parametry pracy instalacji gazowej oraz pojazdu.
Z punktu widzenia kierowcy system Fuel Fusion, w który wyposażony jest pojazd, jest praktycznie bezobsługowy, a sam kierowca ma do dyspozycji tylko przełącznik z wyświetlaczem wskazującym poziom gazu w zbiorniku, przy czym załączanie i wyłączanie się systemu następuje w pełni automatycznie.
System FUEL FUSION nie wymaga ingerencji w oryginalną konstrukcję silnika i jest całkowicie zautomatyzowany, niezależny, i pozwala na indywidualne dopasowanie do potrzeb pojazdu, a jego eksploatacja jest bezproblemowa i przynosi korzyści finansowe w postaci obniżenia kosztów utrzymania pojazdu.
Zastosowanie
FUEL FUSION to instalacja gazowa (LPG lub CNG) zasilająca silniki Diesla. Każdy pojazd lub maszyna wyposażona w silnik wysokoprężny może być dodatkowo zasilana gazem naturalnym lub LPG.
Instalacja przeznaczona jest do wszystkich pojazdów z silnikiem Diesla.
Ekonomia
Jednak Fuel Fusion to nie tylko zamiana części oleju napędowego na LPG lub CNG (diesel na gaz), jest to również zwiększenie mocy, momentu obrotowego oraz poprawa kultury pracy silnika.
Dodanie LPG lub CNG do komory spalania powoduje wydajniejsze spalanie oleju napędowego, czego wynikiem jest redukcja nagaru w cylindrach i na pierścieniach tłokowych oraz zwiększona żywotność katalizatorów i filtrów cząstek stałych.
Dzięki zainstalowaniu systemu Fuel Fusion możemy podnieść wydajność naszego pojazdu, zwłaszcza w trudnych warunkach pracy.
Moc i moment obrotowy silnika wzrasta średnio 5 do 10%, a praca naszego silnika staje się bardziej elastyczna.
Ekologia
FUEL FUSION
zmniejsza emisję związków toksycznych w silnikach Diesla!FUEL FUSION
to oszczędność paliwa i redukcja CO2!
Firma DUAL FUEL SYSTEMS Sp. z o.o. przez flagowy system proekologiczny Fuel Fusion, przeznaczony do pojazdów z silnikami wysokoprężnymi przyczynia się do redukcji emisji gazów cieplarnianych.
Badania wykonane w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie wykazały, że całkowita emisja spalin zmniejszyła się o 20%, a wyniki dotyczące niebezpiecznych substancji przedstawiły następującą poprawę:
Emisja tlenku azotu (NOx) zmniejszyła się o 8,52%
Emisja dwutlenku węgla (CO2) zmniejszyła się o 4,5%
Emisja cząstek stałych (PM) zmniejszyła się aż o 85%.
Badania zostały przeprowadzone wg Regulaminu nr 83 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ.
Dlaczego właśnie dziś należy zwrócić uwagę na redukcję CO2, NOx i cząstek stałych?
Wraz ze wzrostem troski o środowisko naturalne, przedsiębiorstwa coraz liczniej prowadzą szeroko zakrojoną politykę ekologiczną.
Z przyjemnością otrzymujemy zapytania od naszych Klientów o możliwość instalacji systemu Solaris Diesel właśnie z powodów ekologicznych. Najczęstszym z nich jest warunek przedsiębiorstwa, aby jego dostawca pracował w sposób nie narażający środowisko na straty z powodu zanieczyszczeń powietrza. Idealnym rozwiązaniem jest nasz produkt, który redukuje emisję spalin samochodowych. Dodatkowym atutem jest obniżenie kosztów użytkowania pojazdów posiadających silniki wysokoprężne aż do 20% i wydłużenie ich żywotności.
Pojazdy zasilane ON cechują się niepełną efektywnością spalania paliwa – na poziomie 75-85% –, a dzięki zastosowaniu systemu Fuel Fusion zwiększa się ona do poziomu 95%. Tym samym redukowana jest emisja niebezpiecznych substancji do atmosfery.
Zastosowanie systemu Fuel Fusion to nie tylko korzyści finansowe. Mniejsze zużycie oraz wydajniejsze spalanie oleju napędowego – do 95% ulega dopaleniu – przekłada się bezpośrednio na redukcję emisji szkodliwych substancji, takich jak tlenek węgla, węglowodory i cząstki stałe.
Na nasze otoczenie ma również wpływ hałas, a jak wiadomo silniki diesla do cichych nie należą. Tutaj również system Fuel Fusion ma swój pozytywny wpływ, silnik diesla po dodaniu dawki LPG lub CNG staje się cichy, a jego praca bardziej przypomina pracę silnika benzynowego.
Zapraszamy do współpracy, wspólnie oszczędzajmy paliwo i chrońmy środowisko!
Homologacje
System Fuel Fusion posiada następujące homologacje:
- PL*0063*00/G M1 i N1 pojazdy do 3,5 t
- PL*0067*00/G M2 i N2 pojazdy od 3,5 do 12 t
- PL*0064*00/G M3 i N3 pojazdy powyżej 12 t
- PL*0064*06*/G N3 z uwzględnieniem pojazdów ADR
- E20 R67-011071 dla LPG
- E20 R110-010061 dla CNG