System FUEL FUSION
Fuel Fusion to alternatywny, dwupaliwowy system zasilania dla silników wysokoprężnych, wykorzystujący LPG lub CNG. Ogranicza wtrysk oleju napędowego, a w jego miejsce podaje precyzyjnie dobraną dawkę gazu. Gaz dostaje się do komory spalania wraz z powietrzem, dlatego montaż instalacji nie wymaga dużej ingerencji w układ spalania.
Wydajniejsze spalanie oleju napędowego wpływa też korzystnie na moc silnika i jego moment obrotowy, a jednocześnie nie przekłada się negatywnie na jego żywotność. Jazda na dwupaliwowym zasilaniu to rozwiązanie przynoszące korzyści finansowe i ekologiczne, a równocześnie nie zagrażające bezpiecznej i bezawaryjnej eksploatacji pojazdu.
Silnik wysokoprężny, napędzany jedynie dieslem, nie spala całego oleju napędowego. Jego część zostaje zmieniona w spaliny. W ich skład wchodzą między innymi gaz cieplarniany (CO2) oraz rakotwórcze cząstki stałe (PM). Instalacja Fuel Fusion pozwala znacznie ograniczyć ilość emitowanych zanieczyszczeń. Dzieje się tak dlatego, że dodatek gazu pozwala na praktycznie całkowite spalenie oleju napędowego. W efekcie dwupaliwowy system sprawia, że nawet stary silnik Diesla staje się przyjazny dla środowiska.
Instalacja LPG do Diesla to rozwiązanie, którego generuje znaczne oszczędności i w większości przypadków zwraca się szybciej niż w rok. Dlatego jego cena powinna być traktowana jako inwestycja, a nie koszt. W przypadku pojazdów, które dużo palą lub są intensywnie eksploatowane, zwrot inwestycji trwa jeszcze krócej.
Maksymalne proporcje mieszanki diesel + gaz *
* w zależności od konstrukcji silnika, typu pojazdu i rodzaju wykonywanej pracy
Gaz CNG lub LPG w silniku wysokoprężnym jest paliwem dodatkowym. W przeciwieństwie do instalacji gazowych w silnikach benzynowych nie następuje tutaj całkowita wymiana paliwa na gaz. Gaz dodany do mieszanki paliwa staje się katalizatorem jej spalania i przyczynia się do efektywniejszego wykorzystania oleju napędowego.
Oszczędności od 10% na kosztach paliwa
Wielkość oszczędności jakie może przynieść pojazd wyposażony w system FUEL FUSION zależy od:
- proporcji wymiany oleju napędowego na gaz,
- różnicy w cenach oleju napędowego i gazu,
- dystansu jaki pojazd pokonuje każdego miesiąca,
- zużycia samego diesla.
System na którym można polegać
Bezobsługowy
Nie wymaga
specjalistycznych
szkoleń
dla kierowcy
Zapis parametrów
Na bieżąco
w pamięci
wewnętrznej
sterownika
Raporty zużycia
Opcja generowania
raportów
zużycia
gazu i ON
Diagnostyka
System
automatycznej
diagnostyki
chroni silnik
Automatyczna regulacja
Pracę systemu
i dawkowanie
paliw
reguluje sterownik
Łatwy montaż
Nie wymaga
zmian
w konstrukcji
silnika
Bez konieczności testów drogowych
Każdy pojazd jest inny – jeździ po innym terenie, ma inną liczbę przejechanych kilometrów, jest wykorzystywany do transportu innych ładunków itp. Z tego względu musi być również indywidualnie skalibrowany. Automatyzacja instalacji pełni również istotną rolę podczas ustawiania systemu. Podczas montażu wgrywana jest standardowa mapa wtrysku gazu dostosowywana do wymagań pojazdu i użytkownika. Pojazd może być w trasie jeszcze tego samego dnia, a jego ostateczna kalibracja może być przeprowadzona zdalnie. Nie trzeba jeździć na hamownię oraz przeznaczać kilku dni na założenie instalacji.
Raporty FUEL FUSION
System Fuel Fusion to jedyny system podwójnego zasilania do silników Diesla, który pozwala na generowanie dokładnych raportów, zwierających parametry pracy pojazdu oraz samej instalacji. Dane są na bieżąco zapisywane w pamięci wewnętrznej sterownika (ECU) i mogą zostać pobrane poprzez złącze USB.
Użytkownik może wygenerować szczegółowy raport dotyczący pracy instalacji gazowej. Dokument obejmuje określony przez użytkownika okres i zawiera informacje takie jak:
– zużycie gazu,
– zużycie oleju napędowego,
– czas pracy na podwójnym zasilaniu,
– informacje dotyczące powodu wyłączenia instalacji,
– odległość przejechaną w trybie Dual Fuel oraz w trybie Diesel.