Jedna z największych polskich firm transportowych, której flota składa się z prawie dwustu pojazdów, wyposażyła w instalację Solaris Diesel kilkanaście ze swoich ciągników siodłowych. Jednym z nich jest Renault Premium 460 DXi z 2010 r., spełniające normę Euro 5, wyposażone w naczepę specjalistyczną i wykorzystywane głównie w transporcie krajowym. Przed zastosowaniem systemu Solaris Diesel pojazd spalał średnio 32 L ON na 100 km.
Był to kolejny już zestaw wytypowany do montażu instalacji gazowej, każdy z jego poprzedników z floty obniżał firmie koszty zakupu paliwa (w zależności od jego ceny) o ok. 1900 – 2500 zł co miesiąc. Pojazd przyjechał do warsztatu montującego instalacje gazowe CARTECH wraz z naczepą i ładunkiem. Jest to bardzo istotny szczegół, o czym przekonał się właściciel pojazdu podczas regulacji systemu w poprzednich ciągnikach. System powinien być ustawiany podczas pracy pod obciążeniem i w warunkach zbliżonych do codziennych warunków eksploatacji pojazdu. To gwarantuje nam najlepsze wyniki.
Omawiany pojazd został wyposażony w jeden zbiornik LPG o pojemności 250 litrów, zamocowany na dedykowanych wspornikach, jeden reduktor LPG marki Zavoli Zeta i dwa wtryskiwacze gazowe Hana2000 podające LPG do dolotu powietrza przed turbosprężarką. Jako dodatkowe zabezpieczenie zainstalowano czujnik temperatury spalin, inaczej sondę EGT lub termoparę. W kabinie kierowcy zamontowano niewielki przełącznik LPG służący wyłącznie do informowania o poziomie gazu w zbiorniku LPG oraz sygnalizacji dźwiękowej w przypadku jakichkolwiek błędów lub przerw w działaniu systemu, co zapisywane jest również w pamięci komputera sterującego. Po ukończonym montażu i pierwszej kalibracji pojazd spala 24 litry ON i 8 litrów LPG. Przy średnim rocznym przebiegu ok. 100 tys. km pojazd zaoszczędzi właścicielowi ok. 23000 zł*.
*Wyliczeń oszczędności dokonano w oparciu o średnie ceny paliw z dnia 17.08.2012: ON – 5,58 zł/l, LPG – 2,72 zł/l.
źródło wiadomości: www.gazeo.pl