Jedna z największych polskich firm transportowych, której flota składa się z prawie dwustu pojazdów, wyposażyła w instalację Solaris Diesel kilkanaście ze swoich ciągników siodłowych. Jednym z nich jest Renault Premium 460 DXi z 2010 r., spełniające normę Euro 5, wyposażone w naczepę specjalistyczną i wykorzystywane głównie w transporcie krajowym. Przed zastosowaniem systemu Solaris Diesel pojazd spalał średnio 32 L ON na 100 km.

Był to kolejny już zestaw wytypowany do montażu instalacji gazowej, każdy z jego poprzedników z floty obniżał firmie koszty zakupu paliwa (w zależności od jego ceny) o ok. 1900 – 2500 zł co miesiąc. Pojazd przyjechał do warsztatu montującego instalacje gazowe CARTECH wraz z naczepą i ładunkiem. Jest to bardzo istotny szczegół, o czym przekonał się właściciel pojazdu podczas regulacji systemu w poprzednich ciągnikach. System powinien być ustawiany podczas pracy pod obciążeniem i w warunkach zbliżonych do codziennych warunków eksploatacji pojazdu. To gwarantuje nam najlepsze wyniki.

Omawiany pojazd został wyposażony w jeden zbiornik LPG o pojemności 250 litrów, zamocowany na dedykowanych wspornikach, jeden reduktor LPG marki Zavoli Zetadwa wtryskiwacze gazowe Hana2000 podające LPG do dolotu powietrza przed turbosprężarką. Jako dodatkowe zabezpieczenie zainstalowano czujnik temperatury spalin, inaczej sondę EGT lub termoparę. W kabinie kierowcy zamontowano niewielki przełącznik LPG służący wyłącznie do informowania o poziomie gazu w zbiorniku LPG oraz sygnalizacji dźwiękowej w przypadku jakichkolwiek błędów lub przerw w działaniu systemu, co zapisywane jest również w pamięci komputera sterującego. Po ukończonym montażu i pierwszej kalibracji pojazd spala 24 litry ON8 litrów LPG. Przy średnim rocznym przebiegu ok. 100 tys. km pojazd zaoszczędzi właścicielowi ok. 23000 zł*.

*Wyliczeń oszczędności dokonano w oparciu o średnie ceny paliw z dnia 17.08.2012: ON – 5,58 zł/l, LPG – 2,72 zł/l.

źródło wiadomości: www.gazeo.pl