W ostatnim czasie Car-Gaz miał możliwość zastosowania swojego systemu w najnowszych pojazdach: MAN TGX oraz SCANIA R440 wyprodukowanych w 2013r.. Zaufanie, jakim został obdarzony system Solaris Diesel, pozwoliło udowodnić, że może on być zastosowany w najbardziej zaawansowanych technicznie pojazdach.

Specyfika zasilania silników wysokoprężnych gazem LPG powoduje, że każdy  pionierski montaż nastręcza specjalistom większych lub mniejszych problemów. O  ile umiejscowienie i połączenie podzespołów w większości pojazdów wygląda  podobnie i oparte jest o pewien schemat, to wysterowanie systemu jest odrębnym  problemem. Zastąpienie części oleju napędowego gazem, tak aby nie wystąpiły  żadne nieprawidłowości pracy silnika, które natychmiastowo wykryje coraz  bardziej zaawansowany technicznie, o coraz większej mocy obliczeniowej,  sterownik silnika, jest obecnie największym wyzwaniem w systemach podwójnego  zasilania.

Solarisdiesel_EURO6

Instalacja systemu Solaris Diesel w ciągnikach marki MAN oraz SCANIA z  silnikami spełniającymi normę emisji spalin EURO 6 odbyła się w siedzibie firmy.  Wymusiła ona na nas jeszcze dokładniejszą analizę procesów sterowania silnika i  zintegrowanego układu oczyszczania spalin. Niezwykle restrykcyjne normy emisji  związków toksycznych wymagają bardzo precyzyjnego doboru parametrów wymiany ON  na LPG, aby wykluczyć ryzyko unieruchomienia pojazdu z cennym ładunkiem na  trasie. Zapewnienie poprawnej pracy silnika przy jednoczesnym utrzymaniu emisji  związków toksycznych w ramach normy EURO 6 wymagało zastosowania specjalnych  ustawień. To trudne do zrealizowania, ze względu na „inteligencję” sterownika  zadanie zajęło większość czasu poświęconego tym silnikom.

Rezultaty mówią same za siebie: w tak ekonomicznych silnikach, udało się  wymienić 7-8 litrów oleju napędowego na LPG podczas jazdy z pełnym obciążeniem,  co stanowi ponad 20% spalanego paliwa. Miłym dodatkiem, zauważalnym przede  wszystkim przez kierowców użytkujących te samochody na co dzień, jest znaczny wzrost momentu obrotowego, a co za tym idzie poprawa elastyczności pracy silnika.